Spegelns öga

Se mig i ögonen, berätta vad du ser
Sticker fingrarna i öronen och ber mig berätta mer
Favete linguis, min vän- vakta din tunga
Punkterar ärligheten i samma veva som din lunga

Ditt vackra yttre brottas med din fula insida,
som en ut och in-vrängd kaktus, Sprutandes gift från dess rötter.
Din stirrande blick, skrämmer mig till vansinne,
Kan inte möta dina ögon, stirrar på dina fötter

Du säger ett, menar ett annat
Krokodiltårar rullar på din kind
Sprider ord som inte är sanna
Rycker med dig andra , lika lätt som en vind

Lutar mitt svärd mot väggen, sänker min blick
Andas ut mot den död vi undkom och aldrig fick
faller på knä inför framtiden med din klinga mot min nacke
Händerna pressade mot mitt bröst, ögonen stirrandes i backen

Känner tillit till din roll, avslappnad och trygg
Känner eggen pressas mot min nakna rygg
Ensam stående med den delade tungan runt min hals
dansandes ensam i livets sista vals

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0