När jag skulle ha lämnat dig

Du ser på mig med din nedvärderande blick
Skrattar när du pressar ner klacken över min hals
Jag ler tillbaka, ber om grönare gräs,
bättre tider och vingar av glas
Tvingar ner mig på knä, sliter sönder min tröja.
Fimpa mig på bröstet när jag förklarar hur jag älskar dig.
Jag visste att jag skulle ha lämnat
medan tid än fanns
Nu sitter jag fast i skiten
och kommer ingen stans
Att vara den som älskar
i en fattig tvåsamhet
Jag  tigger ber och trugar
fast det är det värsta jag vet
Du ser på mig med din nedvärderande blick
Skrattar när du pressar ner klacken över min hals
Jag ler tillbaka, ber om grönare gräs,
bättre tider och vingar av glas
Tvingar ner mig på knä, sliter sönder min tröja.
Fimpa mig på bröstet när jag förklarar hur jag älskar dig.

Jag visste att jag skulle ha lämnat
medan tid än fanns
Nu sitter jag fast i skiten
och kommer ingen stans
Att vara den som älskar
i en fattig tvåsamhet
Jag  tigger ber och trugar
fast det är det värsta jag vet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0